Qui sat-il étre libro. Porqué n’ens pou de contrentes, l’est pas ésiê. Te pôs avér des succès profèssionèls, il sè passe tot plan, mas bél porquè vas-te tè sentre desubit tendu, grinjo, prèsto a t’enragiér por ren ? N’on pôt pas tot comprendre cen que sè passe en mémo-sè. Porquè on at una béla viâ, avouéc brâvament de chouses franc ben controlâye, les gibôdes sont jamés luen : te pôs prod tot d’un côp fére des tsôsevyeles de nuét sens savér porqué. Et pués te pôs reciévre un côp d’amortissior avouéc les imprèvius, les accidents, les môrts ; en d’ôtros mots, mémo te pos fére tot jesto, mas u tôrn de tè les problèmos pôvont tè sôtar sur.

Nan, l’est pas ésiê de surnagiér, de prendre les chouses coment veniont, lo croyèt coment lo bon. Le via l’est un riô ren quièt. Pou de temps por sè rejouyir : por povér sè rejouyir fôdrêt oncor étre u repos dens l’en-dedens. Et pas avér de vergogne, quand requirye, savér sè motrar mare-nu, simplament coment un popon que l’est pire venu u mondo. Il pôt pas sè cachiér : l’est-il por cen que buèrle parèlament ? Nan, nan. Les èspècialistos diont que l’est por s’emplir les pormons d’êr et les fére marchiar. Métre lo dedens en contact avouéc lo defoura.
L’étre humen l’est una gent en contact, que pôt pas vivre ren que solèt, que sè sent ben ren qu’u meten entre des gens que sont lor-mémos u meten. Finalament, nos sans jamés yô nos sens, avouéc qui nos sens, cen que nos fesens celat . Mas nos vivens et l’est sovent bon en lo noutro cocon d’enchiéz nos. Adonc quand l’at un biô payisâjo, un béla clèrtât, cârque chouse de biô et de particulièr, le comencement des vacances, le premiér jorn de quârque chousa : tot cen dêt étre aculyi, vècu coment un cadô. N’èprovens tota noutra via de controlar les chouses. Mas le melyor dedens la via, l’est cen que vent tot solet, que l’est simplament biô et bon.